19 Januari 2010

PUISI YANG TIDAK PERNAH HABIS

Entah berapa kali agaknya kunyatakan kasihku padamu
Tidak dapat kukira dengan angka berapa
ribu kali kunyatakan
Kerana yang kutahu aku mengasihimu
Kerana yang boleh kukatakan bahawa aku sentiasa rindu
Yang aku tahu hanya kau disisiku
Yang aku tahu juga kau menyayangiku

Sebenarnya sayang, aku tak perlu risau kesetiaanmu padaku
Dan kau juga tak perlu risau akan kesetiaanku padamu
Malah dialamaya ini, aku hanya ada kau disampingku
Dan kau hanya ada aku disampingmu

Aku kadang-kadang mahu sahaja
membawa kau dalam hidup alamnyataku
Tapi sebagaimana janji kita
Biarlah kita terus bersama dialamaya ini
Alam yang menjanjikan keindahan
Alam yang mempastikan kemanjaan antara kita
Alam penuh yakin untuk kita terus berkasihsayang

Seperti janjiku kepadamu
Akan kutulis warkah cintaku sentiasa untukmu
Akan kukarang puisi cintaku untukmu sayang
Akan kupastikan bahawa kebahagian kita kekal disini
Layara Impian Tautan Kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan